iranhfc2

ساخت وبلاگ

راه اندازي فست فود

تجهیزات فست فود

 

گر عاشق سیب‌زمینی سرخ‌کرده، همبرگر و فست‌فودهای دیگر هستید اما از چربی و کالری اضافی آن‌ها می‌ترسید با ما باشید تا با چند فست‌فود خانگی سالم آشنا شوید.
 
اگر نگران سلامتی‌تان هستید باید کمی حواستان را جمع کنید. می‌توانید با تهیه‌ی یک پیتزای خانگی هم غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید و هم اینکه کالری کمتری به بدنتان برسد.
اگر عاشق سیب‌زمینی سرخ‌کرده، همبرگر و فست‌فودهای دیگر هستید اما از چربی و کالری اضافی آن‌ها می‌ترسید و حالش را ندارید برای سوزاندن این کالری‌های دریافتی کیلومترها بدوید بهتر است به فکر تهیه انواع ساده‌تر و سالم‌تری از این فست‌فودها باشید. با ما باشید تا با چند فست‌فود خانگی سالم آشنا شوید.
 
همبرگر بوقلمون
همبرگر با طعم بوقلمون
همبرگری که فست‌فودی سر کوچه تحویلتان می‌دهد نه تنها سرشار از چربی و کالری اضافی است بلکه احتمالاً کمی میکرب و باکتری هم چاشنی دارد. چون متأسفانه بیشتر این اغذیه فروشی‌ها چندان در بند رعایت اصول بهداشتی نیستند. از این گذشته این فست‌فودها برای اینکه همبرگرهای خوشمزه‌ای به شما تحویل ندهند نامردی نکرده و کلی سس قاطی آن می‌کنند. اگر عاشق همبرگر هستید و درعین‌حال نوع سالم و خوشمزه‌ی آن را می پسندید بهتر است به فکر گوشت بوقلمون باشید. همبرگر تهیه شده با گوشت بوقلمون با سبزیجات معطر فقط 135 کالری نصیبتان می کند. هویج رنده شده نیز یکی از ترکیبات سالمی است که علاوه بر خوشمزه‌تر کردن همبرگرتان کلی خواص آنتی‌اکسیدانی به بدنتان می‌رساند. بوقلمون کباب یا سرخ شده با کمی روغن را داخل نان سبوس‌دار بپیچید و داخل آن را پر کنید از کاهو، گوجه‌فرنگی و هویج رنده شده. این می‌شود یک همبرگر به سبک کدبانو. نوش جان.
 
سیب زمینی
بفرمایید سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ از نوع سالمش
خود من هم عاشق سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ام. تصور نمی‌کنم کسی باشد که میلی به این خوراکی خوشمزه نداشته باشد. اگر شما هم هر از گاهی هوس یک پیاله سیب‌زمینی سرخ‌کرده سالم می‌کنید آستین‌ها را بالا بزنید. یک عدد سیب‌زمینی را پوست بکنید و خلال کنید. کمی روغن زیتون به سیب‌زمینی‌هایتان بزنید. نمک و چاشنی‌های مورد علاقه‌تان را فراموش نکنید. سیب‌زمینی‌ها را داخل ظرف نچسب ریخته و داخل فر با درجه‌ی 220 سیلیسیوس/425 درجه فارنهایت قرار دهید. با همین کار ساده یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی خوشمزه و سالم با 140 کالری خواهید داشت.
 
سیب‌زمینی پخته‌ی شکم پر خانگی
سیب‌زمینی پخته بسیار خوشمزه و مفید است البته به شرط اینکه داخل آن را به سبک سالم پر کنید. بهتر است به جای آب پز کردن سیب‌زمینی از فر یا ماکروویو استفاده کنید. به خاطر اینکه با این روش مواد مغذی آن بیشتر حفظ می‌شود.
 
برای پر کردن شکم سیب‌زمینی‌تان از مارگارین غیرهیدروژنه، خامه کم چرب یا سس سالسا استفاده کنید. بهتر است پنیر یا سوسیس و کالباس را فراموش کنید.
 
پیتزا تن ماهی
پیتزا کدبانو
اگر از طرفداران پر و پا قرص پیتزا هستید می‌دانید که با هر تکه پیتزا کلی کالری نصیبتان می‌شود؟ اگر نگران سلامتی‌تان هستید باید کمی حواستان را جمع کنید. می‌توانید با تهیه‌ی یک پیتزای خانگی هم غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید و هم اینکه کالری کمتری به بدنتان برسد. خودتان خمیر پیتزا بخرید یا اینکه در خانه تهیه کنید. حتما ماهی تن که دوست دارید! می‌توانید با ماهی تن و قارچ پیتزای خوشمزه تهیه کنید. اگر ماهی دوست ندارید سینه‌ی مرغ را دریابید. سینه‌ی مرغ را پخته و تکه تکه کنید و با قارچ فراوان روی نان پیتزایتان بریزید. زیره و آویشن را فراموش نکنید. اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید از پنیر بگذرید بی‌زحمت کمی ملاحظه کنید و پنیر کمی روی نان پیتزا بریزید. سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه‌ای و همچنین زیتون را فراموش نکنید. یک سالاد کاهوی خوشمزه هم تهیه کنید و به همراه پیتزای خانگی سالمتان میل کنید.
 
دسر
دسر برونی
برونی یک دسر آمریکایی است که البته در سرتاسر جهان طرفداران زیادی هم دارد و یکی از دسرهای مورد علاقه‌ی بچه‌ها محسوب می‌شود. این دسر شکلاتی که در فر آماده می‌شود حاوی قند و چربی زیادی است. اما نوع خانگی آن سالم‌تر است و می‌توانید با خیال راحت و بدون عذاب وجدان میل کنید. برای این کار 60 گرم شکلات سیاه را خرد کرده و داخل یک ظرف گذاشته و در فر یا ماکروویو با 180 درجه‌ی سیلسیوس/350 درجه‌ی فارنهایت قرار دهید.
15 گرم کره یا یک پیمانه شکر وانیلی را روی آن بریزید و اجازه دهید مواد به مدت یک دقیقه در فر یا ماکروویو بمانند تا آب شوند. مواد را از فر در آورید و اجازه دهید خنک شود. در ظرف دیگری یک عدد تخم‌مرغ را با 30 گرم نشاسته‌ی ذرت هم بزنید. 100 گرم تمشک تمیز و خشک را به آرامی به خمیرتان اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل قالب حاوی کاغذ شیرینی‌پزی بریزید. شکلات آب شده را روی موادتان بریزید و روی آن را نیز با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای بپوشانید. قالبتان را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس اجازه دهید دسرتان خنک شود و آن را سرو کنید.
 
iranhfc2...
ما را در سایت iranhfc2 دنبال می کنید

برچسب : راه اندازي فست فود, تجهیزات فست فود, نویسنده : iranhfc2 iranhfc2 بازدید : 70 تاريخ : شنبه 31 شهريور 1397 ساعت: 13:00

راه اندازي فست فود

تجهیزات فست فود 

 

یتزا شیکاگو از انواع پیتزاهای خوشمزه است و در طرز تهیه پیتزا شیکاگو نسبت به سایر پیتزاها از پنیر پیتزا و خمیر پیتزا با ضخامت بیشتری استفاده می شود به همین دلیل است پیتزا شیکاگو طرفداران زیادی دارد.

پیتزا نیویورکی و پیتزا شیکاگو و پیتزا ایتالیایی از انواع پیتزاهای لذیذ و پرطرفدار هستند و اگر شما به پخت پیتزاهای مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع پیتزاها غافل نشوید.

طرز تهیه پیتزا شیکاگو

  • ue10004CQ-300x100.gif
  •  
  • raspina-300-100.gif

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا شیکاگو

  • آرد : 2 و یک چهارم پیمانه تا 3 و یک چهارم پیمانه
  • مخمر : یک بسته
  • آب گرم : یک پیمانه
  • نمک : 1/4 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون و یا روغن مایع : دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا شیکاگو

مخمر و نمک و 1 و یک چهارم آرد را درون ظرفی بزرگ با یکدیگر ترکیب کنید سپس آب و روغن را به مخلوط آرد بیفزایید و با کمک همزن برقی و با سرعت پایین مخلوط آرد را به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

توجه داشته باشید که در هنگام هم زدن مخلوط خمیر باید مواد چسبیده شده به کنارهای ظرف را به طور مداوم با کمک همزن بگیرید. خمیر پیتزا را مجددا به مدت سه دقیقه با سرعت بالا هم بزنید و به کمک قاشق از باقی مانده آرد به مایه خمیر اضافه کنید و آرد را با مایه خمیر مخلوط کنید.

خمیر پیتزا

در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا سطح صافی را آرد پاشی کنید سپس خمیر پیتزا را روی سطحی که آرد پاشی کرده اید قرار دهید و باقی مانده آرد را با دست به خمیر اضافه کنید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا نسبتا سفت شود و سطح آن ارتجاعی و نرم شود سپس خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید و روی آن را بپوشانید و خمیر را به مدت 20 دقیقه استراحت دهید.

خمیر مخصوص پیتزا شیکاگو

مواد لازم برای تهیه پیتزا شیکاگو

  • خمیر پیتزا : به مقدار لازم
  • سس پیتزا : به مقدار لازم
  • سوسیس خرد و سرخ شده : 150 گرم
  • قارچ ورقه ای خرد شده : 150 گرم
  • زیتون هسته گرفته و ورقه ای شده : 10 عدد
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • کالباس خرد شده : 150 گرم
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده : 150 گرم
  • ریحان و آویشن : به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا تازه و مکعبی خرد شده : 125 گرم

طرز تهیه پیتزا شیکاگو

برای طرز تهیه پیتزا شیکاگو خمیر را با 500 گرم آرد آماده کنید و در فاصله ای که خمیر ور می آید مواد میانی پیتزا را آماده کنید.
برای تهیه سس پیتزا رب گوجه فرنی را با ریحان و آویشن و نمک و سیر رنده شده و آبلیمو و فلفل سیاه و روغن زیتون و یا روغن مایه ترکیب کنید می توانید برای تهیه سس مخصوص پیتزا از گوجه فرنگی و پیاز میکس شده نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سس پیتزا
خمیر پیتزا را به 2 قسمت بزرگ و کوچک تقسیم کنید و با کمک وردنه نانوایی قسمت بزرگ تر خمیر را روی سطح صافی پهن کنید

باز کردن خمیر پیتزا با وردنه نانوایی

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا شیکاگو خمیر پیتزا را درون قالب پیتزا به صورتی پهن کنید که خمیر هم کف قالب را بپوشاند و هم اطراف و دیواره های قالب پیتزا را بپوشاند و علاوه بر این خمیر پیتزا از دیواره های قالب حدود 1 تا 1.5 سانتی متر بالا بیاید سپس قسمت های اضافه خمیر را قیچی کنید.
در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا شیکاگو ابتدا مقداری از سس پیتزا را روی خمیر پیتزا بمالید سپس مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید و کالباس و قارچ و فلفل دلمه ای و زیتون و سوسیس را به صورت لایه لایه روی خمیر پیتزا قرار دهید و روی همه مواد را با کمک پنیر پیتزا بپوشانید سپس قسمت کوچکتر خمیر را روی تخته ای مناسب باز کنید و روی لایه اول خمیر بکشید به طوری که حدود 1 سانتی متر از خمیر پیتزا از لبه قالب بیرون بیاید سپس دور تا دور لایه خمیر پیتزا را به سمت داخل جمع کنید و روی سطح خمیر سوراخ هایی را به کمک چاقو ایجاد کنید و روی خمیر را به کمک باقی مانده سس پیتزا بپوشانید و پنیر پیتزا و پنیر موزارلا را روی سس پیتزا بریزید و قالب پیتزا را به مدت 45 دقیقه درون فر با درجه حرارت 190 تا 200 درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید تا پیتزا درون فر به خوبی پخته شود.

مراحل تهیه پیتزا شیکاگو

در طرز تهیه پیتزا شیکاگو اگر در طول پخت پیتزا احساس کردید که رنگ سطح پیتزا تیره شده است با کمک ورقه آلومینیومی روی پیتزا را بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر لایه زیرین مغز پخت شود. بعد از اینکه پیتزا پخته شد 10 دقیقه صبر کنید تا پیتزا شیکاگو خنک شود سپس آن را از قالب جدا کنید.

پیتزا شیکاگو  پیتزا شیکاگو خوشمزه

در طرز تهیه پیتزا شیکاگو از پنیر پیتزا و سس زیادی استفاده می شود همچنین می توانید برای پخت این پیتزا به جای سوسیس از گوشت چرخ کرده و ادویه و پیاز استفاده کنید.

iranhfc2...
ما را در سایت iranhfc2 دنبال می کنید

برچسب : راه اندازي فست فود, فست فود , تجهیزات فست فود , نویسنده : iranhfc2 iranhfc2 بازدید : 102 تاريخ : جمعه 30 شهريور 1397 ساعت: 18:38

راه اندازي فست فود

 

هات داگ از انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که شما می توانید این فست فود را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه هات داگ مرغ از سینه مرغ و تخم مرغ آب پز و ماکارونی پیچی و سیب زمینی پخته و سس مایونز و نمک و پنیر گودا و فلفل و تخم مرغ خام و پودر سوخاری و سیر و پودر گشنیز و آویشن استفاده می شود.

هات داگ مرغ و پیتزا قارچ و مرغ و کالباس مرغ و اسنک مرغ از انواع فست فودهای بی نظیر و سالمی هستند که در طرز تهیه این فست فودها از مرغ استفاده می شود و شما می توانید برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی خود این فست فودها را در منزل تهیه کنید.

هات داگ مرغ خوشمزه

  • 300-100.gif
  •  
  • ue10004CQ-300x100.gif

مواد لازم

  • سینه مرغ : یک عدد
  • ماکارونی پیچی : ۱/۲ بسته
  • تخم مرغ آب پز : دو عدد
  • سیب زمینی پخته : دو عدد
  • سس مایونز : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • پنیر گودا : به مقدار لازم
  • تخم مرغ خام : یک عدد
  • سیر : دو حبه
  • پودر سوخاری : به مقدار لازم
  • پودر گشنیز : ۱ قاشق چایخوری
  • آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه هات داگ مرغ در منزل

برای تهیه هات داگ مرغ ابتدا سینه مرغ را بپزید و به صورت کامل آن را له کنید سپس تخم مرغ و سیب زمینی را رنده کنید و به سینه مرغ اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه هات داگ مرغ درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس ماکارونی پیچی را درون آب در حال جوش بریزید تا پخته شود سپس ماکارونی را درون آبکش بریزید و همه مواد را با کمک گوشت کوب برقی و یا غذاساز با یکدیگر میکس کنید. سس مایونز را به همراه فلفل و نمک و پودر آویشن و پودر گشنیز به مواد هات داگ اضافه کنید و همه مواد را به خوبی یکدیگر مخلوط کنید.

دستور تهیه هات داگ مرغ

به اندازه یک هات داگ از مخلوط مواد بردارید و وسط آن مواد مقداری پنیر گودا بریزید سپس تخم مرغ خام را درون ظرفی مناسب بریزید و هم بزنید و هات داگ را درون تخم مرغ بزنید و در مرحله بعدی طرز تهیه هات داگ مرغ آن را درون آرد سوخاری بغلطانید و همه هات داگ ها را به همین روش آماده کنید.

هات داگ مرغ خوشمزه و لذیذ

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس دو طرف هات داگ ها را درون روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن، آن ها را از درون تابه بیرون آورید و روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود توجه داشته باشید می توانید هات داگ مرغ را بعد از آماده شدن درون فریزر نگهداری کنید.

 طرز تهیه هات داگ مرغ  طرز تهیه هات داگ

در این آموزش با طرز تهیه هات داگ مرغ آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این فست فود سالم و خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

iranhfc2...
ما را در سایت iranhfc2 دنبال می کنید

برچسب : راه اندازي فست فود, فست فود , نویسنده : iranhfc2 iranhfc2 بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 29 شهريور 1397 ساعت: 20:02

راه اندازي فست فود

 

پیتزا زبان از انواع فست فودهای خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این نوع پیتزا را با سس مخصوص در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه پیتزا زبان از خمیر پیتزا و زبان پخته و پیاز و زیتون و پنیر پیتزا و نمک و فلفل قرمز استفاده می شود همچنین برای تهیه سس این پیتزای بی نظیر از سس قرمز و کره و زیره سیاه و پودر فلفل قرمز و نمک استفاده می شود.

پیتزا قارچ و گوشت و پیتزا زبان و پیتزا هات کیک از انواع پیتزاهای خوشمزه هستند و اگر شما تمایل دارید در تهیه پیتزا تنوع دهید بهتر است روش های مختلف را برای طرز تهیه پیتزا امتحان کنید.

دستور تهیه پیتزا زبان

  • hmlz_kids.gif
  •  
  • raspina-300-100.gif

مواد لازم برای تهیه پیتزا

  • خمیر پیتزا
  • زبان پخته شده
  • پیاز
  • پنیر پیتزا
  • زیتون
  • فلفل قرمز
  • نمک

مواد لازم برای طرز تهیه سس مخصوص پیتزا زبان به ازای هر یک عدد پیتزا ۱ نفره

  • سس قرمز : دو قاشق غذاخوری
  • کره : ۲۰ گرم
  • زیره سیاه : نصف قاشق مرباخوری
  • فلفل قرمز : نصف قاشق چایخوری
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا زبان

طرز تهیه پیتزا زبان

برای طرز تهیه پیتزا زبان ابتدا زبان را مزه دار کنید و آن را بپزید سپس زبان پخته شده را ریش ریش کنید ( برای طرز تهیه زبان کلیک کنید). کره را درون تابه بریزید و با زبان ریش ریش شده و فلفل قرمز و مقداری نمک تفت دهید. اطراف و کف ظرف پیتزا را چرب کنید و ظرف را آرد پاشی کنید سپس خمیر پیتزا را درون ظرف مخصوص پخت پیتزا پهن کنید و به مدت نیم ساعت به خمیر پیتزا استراحت دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا زبان درون تابه ای مناسب کره و نمک و فلفل قرمز و زیره سیاه را تفت دهید توجه داشته باشید که کره زود می سوزد بنابراین بهتر است از تفت دادن زیاد کره جلوگیری شود سپس سس گوجه فرنگی را به کره بیفزایید و سس گوجه فرنگی را مقداری تفت دهید و بعد از اینکه ۳۰ دقیقه از زمان استراحت خمیر پیتزا گذشت سس را به خمیر پیتزا آغشته کنید سپس تکه های زبان را روی خمیر پیتزا پخش کنید و زیتون و پیازهای حلقه ای خرد شده را روی سطح خمیر پیتزا پخش کنید و خمیر را با پنیر پیتزا به صورت کامل بپوشانید و دوباره مقداری زیتون و پیاز روی پنیر پیتزا پخش کنید و ظرف حاوی پیتزا زبان را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ که از قبل گرم شده است قرار دهید تا نان پیتزا به خوبی بپزد و پنیر آن نیز آب شود.

پیتزا زبان

توجه داشته باشید که در ۵ دقیقه آخر پخت پیتزا باید گریل فر را روشن کنید تا روی پیتزا به خوبی برشته شود. در این مرحله پیتزا زبان آماده است و شما می توانید با روش های تزیین پیتزا این فست فود خوشمزه را تزیین کنید.

 روش تهیه پیتزا زبان

در طرز تهیه پیتزا زبان مقدار مواد لازم را ذکر نکرده ایم زیرا میزان اندازه مواد لازم برای تهیه این پیتزا به مقدار خمیر پیتزا و اینکه شما تمایل دارید پیتزا را کم گوشت و یا پرگوشت تهیه کنید بستگی دارد.

iranhfc2...
ما را در سایت iranhfc2 دنبال می کنید

برچسب : راه اندازي فست فود, فست فود , نویسنده : iranhfc2 iranhfc2 بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 29 شهريور 1397 ساعت: 20:01

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که کسب و کارهای شکمی همیشه جواب می دهد. احتمالا فست فودها و ساندویچی ها یکی از همین مصادیق هستند. فرقی نمی کند یک فست فود مدرن و زنجیره ای داشته باشید یا یک ساندویچی کوچک در یک کوچه خلوت.

توجه به تغذیه یکی از خصلت‌های مهم ایرانی‌ها است و همچنین ماجراجویی و گشتن به دنبال طعمی جدید و متفاوت امروزه تبدیل به یکی از تفریحات مردم شده است. فست فودها، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و مراکز بیشماری هستند که که با ایده‌های متنوع و جدید سنتی و مدرن ایجاد می‌شوند تا به این نیاز جامعه پاسخ بدهند. امروزه شاهد هستیم که هر روز بر تعداد کسانی که وارد کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی هستند افزوده می‌شود زیرا تقاضای این بازار همیشگی است و با توجه به رشد جمعیت و تغییراتی که در سبک زندگی مردم شاهد هستیم پیش‌بینی می‌شود روز به روز این تقاضا بیشتر هم بشود. یک مرکز تهیه غذا را به روش‌ها و با هزینه‌های مختلفی می‌توان راه‌اندازی کرد یکی از این مراکز مغازه‌های ساندویچی در سطح محله‌ها است که عموما فضای کوچکی دارند و به سرمایه اولیه کمتری نسبت به فست فودها و رستوران‌های مدرن احتیاج دارند. البته ساندویچی‌ها طرفداران خود را دارند و باید گفت که تنها سرمایه‌گذاری زیاد برای راه‌اندازی یک رستوران ضامن موفقیت آن نیست. بسیاری از مغازه‌های کوچک ساندویچی در شهر وجود دارند که حتی از رستوران‌های بزرگ درآمد بیشتری دارند و این به دلیل آن است که توانسته‌اند در کسب و کار خود خلاقیت داشته باشند و طعم و کیفیت متفاوتی را به مشتریان خود عرضه کنند پس اگر بتوانید با یک ایده جدید و همچنین کار و تلاش زیاد اقدام به راه‌اندازی یک ساندویچی دنج و دوست‌داشتنی کنید احتمال موفقیتتان زیاد است. به گزارش دریک، اما باید قبل از این کار حتما به تحلیل کسب و کارتان بپردازید و قبل از شروع تمام ابعاد این شغل و مزیت‌ها و معایب آن را بررسی کنید تا بتوانید احتمال موفقیتتان را بالا ببرید. مزایای شغل ساندویچی – شغل ساندویچی و فست فود از معدود شغل‌هایی می‌باشد که نسبت سرمایه‌گذاری اولیه به درآمدهای خالص ماهانه فاصله بسیار زیادی ندارد و در صورتی که شروع و ادامه فعالیت اصولی انجام گیرد و موارد مدیریتی به نحو صحیح و کامل رعایت شود، درآمد مکفی و برگشت سرمایه زود هنگامی را در پی خواهد داشت. – از دیگر نکات بارز شغل ساندویچی و فست فود کار آفرینی برای اشخاص غیر متخصص و بیکار است که می‌توانند خیلی زود و در کوتاه‌ترین زمان آموزش‌های مربوطه را دیده و پس از گذراندن دوره‌های بهداشت و گرفتن جواز کسب اقدام به گشودن مغازه خود کنند. – یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزایا و برتری‌های شغل ساندویچی و فست فود نسبت به سایر شغل‌ها این است که تمام محصولات به صورت نقد به فروش می‌رسد و در پس آن مواد اولیه مصرفی به صورت نسیه، اقساطی و یا به صورت تسویه مدت‌دار از شرکت‌های فروشنده مواد اولیه خریداری می‌گردد، که این امر موجب به وجود آمدن گردش مالی مناسب دوره‌ای و حساب‌های بانکی معتبر می‌گردد، که این وضعیت در کمتر شغلی دیده می‌شود و در بیشتر شغل‌ها عکس این موضوع حاکم است. – به دلیل اینکه تعداد مراجعات مردم به یک رستوران یا فست فود به مراتب بیشتر از مراجعه به اکثر شغل‌های دیگر در هفته، ماه و یا سال می‌باشد، لذا به تجربه ثابت شده که کم هزینه‌ترین تبلیغات در سطح کلان مربوط به شغل و فعالیت ساندویچی و فست فود می‌باشد. زیرا خود مردم به دلیل مراجعات و سفارشات مکرر غذا، در بیشتر مواقع و در جلسات خصوصی، مهمانی‌ها و مراسم و محل کار در حال صحبت و تبلیغ در مورد ساندویچی یا فست فود محبوب خود هستند و این خود بزرگترین تبلیغ رایگان می‌باشد. معایب و سختی‌های شغل ساندویچی – مهمترین سختی این شغل حساسیت آن است زیرا به طور کلی عرضه مواد غذایی به دلیل اینکه با سلامتی مردم طرف است مسئولیت زیادی را برای عرضه کننده به همراه دارد و همیشه باید موارد بهداشتی را در آن به طور کامل رعایت کرد. – همچنین شغل ساندویچی شغلی است که تعطیلی ندارد و انتظار عموم این است که فست فود همیشه در دسترس باشد بنابراین برای موفقیت در این شغل باید ساعات زیادی از طول روز را در مغازه‌تان بگذرانید. – فردی که در ساندویچی کار می‌کند محکوم است همیشه خوش برخورد، مشتری‌مدار و مودب باشد و با ظاهری آراسته و تمیز سر کار خود حاضر شود زیرا در غیر این صورت موفقیتی در کار نخواهد بود. تحلیل کسب و کار برای راه اندازی یک ساندویچی موفق ابتدا باید به دنبال یک ایده خلاق برای شیوه ارائه ساندویچ به مردم باشید زیرا این روزها تعداد مغازه‌های ساندویچی بسیاد زیاد شده است و اگر می‌خواهید موفق شوید باید خاص باشید. اما اشتباه نکنید خاص بودن لزوما به معنی صرف هزینه زیاد نیست، سعی کنید ابتدا به مطالعه و بررسی ساندویچی‌ها و نمونه‌های موفق در سطح شهر بپردازید و دلایل موفقیت آنها را برای خود تحلیل کنید و پس از رسیدن به جمع‌بندی وارد مراحل بعدی شوید. مرحله بعد گرفتن پروانه بهداشت و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته می‌توان این مرحله را طی کرد. حال نوبت تهیه مغازه است که یکی از مهمترین بخش‌هاست، ظاهر مغازه ساندویچی بهتر است ساده ولی خاص باشد و نوع تزئینات داخلی مغازه با محصولی که ارائه می‌دهد همخوانی داشته باشد. مغازه ساندویچی نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و یک مغازه بیست متری هم جوابگوست اما باید با شیوه ارائه خدمات هماهنگی داشته باشد به طور مثال بسیاری از ساندویچی‌های موفق وجود دارند که هیچ فضایی برای نشستن ندارند و همه محصول خود را به صورت بیرون‌بر عرضه می‌کنند. همچنین سعی کنید محل مغازه در خیابان‌های اصلی محله که رفت و آمد زیادی دارد باشد و ترجیحا از گشودن ساندویچی در کوچه‌های محلی خوداری کنید. یکی از شیوه‌های موفق، ارائه تنها یک نوع ساندویچ است که به دلیل تمرکز روی یک محصول می‌توان آن را با طعم‌ها و افزودنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلفی عرضه کرد که این خود می‌تواند جذابیت زیادی برای مشتری ایجاد کند مانند ساندویچی‌هایی که تنها به ارائه برگر زغالی با ظاهر و طعم‌های متفاوت اقدام می‌کنند که بسیار ایده موفقی است. درآمدها و هزینه ها بر اساس بررسی میدانی برای راه‌اندازی یک ساندویچی بین شصت تا هفتاد میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید؛ البته اجاره مغازه بستگی به متراژ و محل آن دارد ولی به طور متوسط بین سی تا چهل میلیون تومان رهن و یک و نیم تا سه میلیون تومان اجاره نیاز است. برای تهیه یخچال، فر و سایر وسایل و همچنین تزئینات داخل مغازه نیز بین پانزده تا بیست میلیون تومان نیاز است. تهیه مواد اولیه نیز که معمولا به صورت هفتگی خرید می‌شود نیز هفته‌ای یک تا دو میلیون خرج بر می‌دارد. هزینه انرژی هم حداقل ماهی یک میلیون تومان می‌شود که به آن حقوق حداقل یک کارگر با حقوق حداقل هشصد هزار تومان در ماه را باید اضافه کرد. فرض کنید یک مغازه ساندویچی ۱۰۰ ساندویچ در روز بفروش برساند و قیمت میانگین ساندویچ‌ها ۶۰۰۰ تومان باشد. بنابراین درآمد روزانه آن ششصد هزار تومان می‌شود و اگر ۳۶۵ روز سال را کار کند درآمد سالیانه این واحد می‌شود ۲۱۹ میلیون تومان، حال باید هزینه‌ها را از این مبلغ کم کنیم. هزینه مواد اولیه در ماه ۸ میلیون تومان و در سال ۹۶ میلیون تومان، هزینه نیروی انسانی (۲ نفر) هر یک در ماه حداقل ۸۰۰ هزار تومان و در سال ۱۹٫۲ میلیون تومان، هزینه انرژی در ماه یک میلیون تومان و در سال ۱۲ میلیون تومان، اجاره بها مغازه به طور میانگین ۲ میلیون تومان در ماه و در سال ۲۴ میلیون تومان، حقوق مدیریت ۲ میلیون تومان در ماه و ۲۴ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شده است. بنابراین کل هزینه سالانه برابر ۱۷۵٫۲ میلیون تومان می‌باشد. پس سود خالص این ساندویچی ۴۳٫۸ میلیون تومان در سال خواهد بود و با توجه به سرمایه‌گذاری اولیه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان در مدت قریب به ۱٫۶ سال این میزان باز خواهد گشت.

راه اندازي فست فود

iranhfc2...
ما را در سایت iranhfc2 دنبال می کنید

برچسب : راه اندازي فست فود, فست فود , نویسنده : iranhfc2 iranhfc2 بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 26 شهريور 1397 ساعت: 12:36